vineri, 20 mai 2011

Top 10 plus 1

Acum ca s-a terminat cu plimbatul prin America de Sud si ca tot n-am ce sa fac pana cand imi pleaca avionul m-am apucat sa ma uit la poze si sa-mi fac un top 10 al lucrurilor care mi-au placut cel mai mult in luna asta de zile in care mi-am tocit bocancii pe aici.


  1. Cordillera Blanca. Muntii la peste 6000 de metri, cu varful in nori sau la fel de alb ca norii, cu lagune de un albastru incredibil marginite de ghetari si mici orase ascunse in vai verzi la inaltimi de te ia cu ameteala. Poate si pentru ca a fost primul lucru pe care l-am vazut mi-a ramas cel mai mult in cap. In plus drumul prin Canon del Pato cu inimia in gat ...
  2. Arequipa este orasul meu preferat din Peru (si nu zic asta pentru ca au WiFi gratis in aeroport, ci pentru ca e a doua oara cand simt asta). Casele coloniale din piatra, El Misti pe fundal, apusurile de soare cu luna, manastirile (in special Santa Catalina), plus o lista lunga de lucruri frumoase, dar poate cel mai mult o sa-mi aduc aminte de strazile pe care le-am luat la pas de atatea ori
  3. Kuelap cocotat pe varful muntelui, o incredibila fortareata a oamenilor norilor, impresionata prin grandoare si locatie la fel de mult ca prin munca care a fost necesara pentru a o ridica. Un Machu Picchu al nordului, cu o alta savoare insa si cu mult mult mai putini turisti
  4. Mercados, loc de mic dejun sau pranz, pline de culoare si fructe multe multe. Bunatati si nebunie, frenezia pietarilor si bucuria copiilor, totul e atat de viu si proaspat in ele incat toate, de la cele mai mari la cele mai mici au o savoare aparte, greu de explicat fara sa o traiesti.
  5. La Paz care este halucinant prin extreme, nebunesc si lunistit, sarac si bogat, plin de oameni si de vile cu sarme ghimpate cu curent in ele. In La Paz orice e posibil, si daca ii dai suficient timp o sa te impresioneze asa cum putine locuri din lume o pot face. Si sa nu uitam de empanadas con queso prejite  pe loc  de senora Dollores la ora la care copii ies de la scoala (si eu din muzeele din calle Jaen).
  6. Huanchaco, pentru ocean si valuri si surf si atitudine si oameni si soare si apusuri. Un oras mic mic, cu oameni cu sufletul mare, relaxati si o alternativa de a petrece apusurile si rasariturile mult mai buna decat Trujillio. Si in plus locul unde am luat prima lectie de surf (nu zic neaparat si ultima …)
  7. Muzeul Tumbas Reales de Lord de Sipan, de departe cel mai bun muzeu arheologic din Peru, si cred ca unul dintre cele mai bune din lume. Totul se bazeaza pe 2 mormite descoperite, iar felul in care l-au organizat este cel putin demn de lauda
  8. Salarul Uyuni si Laguna Collorada … pana la urma peisajele si compania au reusit sa-l aduca in top, si sa mai atenueze din gustul amar al execrabilei organizari si conditiilor de vizitare. Oricum ar fi, chiar si in cele mai proaste conditii este un circuit care merita sa-l faci. O data in viata (sa nu exageram cu repetatul …)
  9. Comida del Norte, sau mancarea excelenta din nord.  Ceviche, peste, pato con arroso, king kong, empanadas, tamale, toate nebuniile pe care le-am mancat. 
  10. Arica, ultima de pe lista pentru ca a fost si ultimul oras nou in care am fost, si primul oras mare din America de Sud in care m-am simtit in sigurata. Banal si cu putine atractii, cu un ocean cu valuri mari cat casele, cu un murro de unde poti privi de sus atat apusul soarelui cat si rasaritul lunii, cu o catedrala construita din metal, atat de banal si de sters incat erau mult prea putini turisti in afara de surferi. Iar asta in face foarte special si extrem de relaxant, cu multi oameni cu zambetul pe buze. O decizie foarte buna de a-l vedea :)
  11. Titicaca nu intra in top, nu pentru ca nu ar fi minunat ci pentru ca l-am vazut a doua oara, si desi e foarte frumos nu mai este la fel de nou si stiam la ce sa ma astept. Si daca pare nedrept fata de Arequipa ... este, si am stat mult sa ma gandesc daca orasul alb n-ar fi trebuit sa fie pe primul loc.

Cam astea au fost cele mai frumoase … lista e mai lunga, da 10 + 1 ajung, ca pleaca avionul :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu