miercuri, 4 mai 2011

O zi minunata

Nu stiu de ce dar azi a fost cea mai frumoasa zi de cand sunt in Peru. Nu pot sa pun degetul pe ceva si sa zic ca de asta a fost. Poate ca asteptarile de dimineata erau atat de jos incat totul a mers prea bine in comparatie. Sincer nu stiu :)

Am inceput ziua in piata ca deobicei, cu ceviche si calda de gallina. Am continuat cu multe fructe si poze prin piata, insa mai usor ca in Mercado Modelo nu e prea fericita lumea cand ii faci poze. Pana la urma m-am intors la hotel, am predat camera si am luat-o la picior spre Lambayeque. Am gasit usor de tot de unde se ia collectivo, si m-am inghesuit constincios cu inca 16 peruani intr-un Nissan prea mic pentru numarul de pasageri.

Am ajuns sa vizitez prima oara Tumba Real de Lord de Sipan. Mare greseala cu alegerea muzeului asta primul. A fost incredibil si din fericire nu am avut voie sa fac poze asa ca am petrecut 3 ore bucurandu-ma de cel mai bun muzeu de arheologie din Peru (si poate ca din lume) punandu-mi intrebari existentiale legate de ce nu m-am facut arheolog cand stiu cat de tare mi-am dorit asta. M-a readus cu picioarele pe pamant Muzeul Bruning, care desi nu e deloc de neglijat paleste prin comparatie cu primul. Oricum chiar si el este peste majoritatea muzeelor din Romania.

Cum era pranz si in seara asta nu apucam sa mananc ca o sa merg cu autocarul, am zis ca e momentul sa dau o tura prin Lambayeque ca sa vad casele coloniale, cel mai lung balcon din Peru si eventual sa gasesc un restaurant cat de cat rezonabil ca serviciu. Dupa vreo 30 de minute in care am batut cele 3 strazi din centru si Plaza de Armas, am gasit un restaurant in ghid unde ziceau ca au rata. Asa ca am zis ca asta e, e turistic dar daca oamenii astia zic ca e cea mai buna rata din Peru, trebuie sa o incercam. Am sarit intr-un chu chu (asa se numesc  motoretele taxi) si am ajuns undeva in capatul orasului, intr-o curte la umbra si un restaurant impecabil de curat si foarte bine aranjat. M-au primit cu un lichior de cafea foarte bun, pe un LCD mare de tot incepea Barca-Real in liga campionilor si aveau Cusquena neagra la rece. Asa ca am comandat 2 portii si am mancat jumatate din fiecare: peste innabusit in suc de mango pe pat de piure de porumb cu cartofi dulci si banane prajite si file de rata in sos de vin cu mere sote si orez. Genial e putin spus, la asta am mai adaugat o Cusquena blonda mare si o cafea (decenta chiar daca era instant) si o nota de plata de 50 RON cu bacsis cu tot :). Unde mai pui ca s-a calificat si Barca …

M-am intors in Chiclayo intr-un maxi taxi mai gol, am pierdut vremea prin centru si acum ma duc la autocar. Cand ajung in Lima o sa pun poze ce arata un pic ziua de azi :)

Next: Lima si dumnezeu si ambasada Boliviana site ce urmeaza :). Eu sper ca Bolivia ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu