joi, 5 mai 2011

In Lima

E doua oara cand sunt in Lima si nu pot zice ca s-au schimbat multe de acum 2 ani. Poate doar autobuzul express intre Miraflores si centru sa fie nou :). In rest aceiasi discrepanta intre posh-ul din  San Isidro si shanti town-urile de la periferie. Este incredibil cum in acelasi oras gasesti un cartier intreg cu blocuri de peste 20 de etaje, vile ce imita stilul colonial, gazon si palmieri perfecti, semafoare inteligente si orase de catron fara apa sau electricitate. Nu ca as fi comunist, dar nu e ok sa ai garduri electrificate ca sa pooti sta linistit la tine in casa :). In plus e foarte greu sa te descurci cu transportul in comun in zona asta posh. Au si ei 5 bulevarde mari dintre care doua se numesc Javier Prado si Jose Pardo. Sau invers ca oricum sunt trecute cu J. De asta am bataturi la picioare (si pentru ca merg in sandale …)

Schimbarea in bine fata de restul oraselor e data de semafoare, care de data asta nu mai au chiar un rol decorativ, si nu mai fac din traversarea strazii chiar un sport extrem. Schimbarea in rau … cu semafoarele din Miraflores si San Isidro dispare piata, vanzatorii ambulanti de fructe si apar la tot pasul Pizza Hut, KFC, Burger King si lanturile locale de fast food (aici incluzand si Chifa). E mult mai greu sa gasesti o mancare buna si fara fite, pentru ca mancare buna in restaurante cu multe stele pe firma e destula.

Singurul aspect bun al multinationalelor din zona este Starbucks, care pe langa free WiFi are si singura cafea buna care se poate bea in Peru. In rest, oriunde am fost a fost cafea instant. Pentru a 4-a tare exportatoare de cafea din lume e trist rau :).

Acum stau intr-un parc langa ambasada Boliviei sa-mi iau viza. Am fost de dimineata, n-am avut toate actele in ordine (lipsea itinerariul de la agentia de tursim printat si rezervarea la hotel din La Paz). Lipseau cu buna stiinta pentru ca nu existau, si nu inteleg de ce ar avea nevoie de ele. Cum insa eu nu inteleg multe am facut o chestie misto, m-am dus la hotel si mi-am trimis singur un mail cu itinerariul si rezervarea de la un hotel ce are si agentie de tursim din La Paz :). Cat de bine e sa stii cum sa manaresti display-ul unei adrese de mail si sa scoti campul de reply to la print :). Oricum aparent a mers si acum imi ridic pasaportul care sper sa aiba viza pe el. Daca o are maine sunt pe drum spre Puno, cu un stop over de odihna in Arequipa.

Update: Am viza de 30 de zile si daca tot n-am apucat sa postez asta decat la 12 noaptea in ora locala a fost foarte misto seara asta. Am asistat la un concert de percutie in parc, am fotografiat turma de pisici care a luat in stapanire Parque Kennedy si am fost turist model intr-un tur organizat prin oras :).

Next: Arequipa si Puno. In ordinea asta, incepand de maine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu