miercuri, 11 mai 2011

Cum sa treci granita in Bolivia

tur organizat care nu schimba autocaru. Zis si facut, iau bilet la supra pret (fata de cat costa normal), la 7 sunt in terminal terestre si ma pun la coada cu restul de gringos care sunt la fel de fraieri ca subsemnatu. Ne urcam frumos in autocar, dureaza 20 de minute sa ne gasim locurile pentru ca intre timp au schimbat autocarul si numerele vechi nu mai sunt valabile, verificam ca avem actele la noi si o luam din loc catre granita. Dupa vreo 2 ore de mers ajungem la granita si surpriza. Io nu aveam biletu' de iesire la mine ci in rucsacu mare. Il rog pe amicul cu atuocarul sa deschida, zice ca nu se poate ca-l controleaza astia dupa aia 2 ore. Bun, ce-i de facut? Pai te debarc aici. Mux frate! Du-te sa   iti faci unul nou. Ajung la politia pentru imigrari, incep aia … ca nu se poate, ca n-au voie, ca costa 100$. Bun, ma intorc nervos si ma duc la vames sa-l intreb daca-l controleaza pe asta. Vamesul tot intr-o fericire, ca cica l-a controlat deja si i-a pus stampila. Bun, ma duc la el sa-mi dea bagajul jos 5 minute, el ca nu se poate. Ok! Ii zic ca ma duc la vames sa-I zic ca e unu in autocar cu droguri in bagaj si ca semnat ca popa. Imi zice ca n-am curaj si ii explic ca pentru 20 de para vamesu' o sa ne controleze pe toti, inclusiv si pe el in cur (si cum nu intelegea foarte bine engleza, i-am explicat dand din maini). Pana la urma deschide aia dar nu ma ajuta de loc. Asa ca m-am apucat si am descarcat vreo 15 bagaje ca sa ajung la al meu, am luat hartia din el si le-am lasat pe toate in mijloc facandu-i semn sa le puna la loc. A turbat de nervi, cred ca daca putea pleca fara mine.
Apoi am trecut prim vama ca pestele prin apa. Stat la coada 1 ora, zambit frumos si injurat in gand, am luat stampilele si am ajuns la autocar, unde el senor turba de nervi ca nu poate pleca. I-am zambit frumos si am mai stat inca 4 ore pana cand o canadianca a platit 30$ spaga si un cuplu de francezi 100$ ca sa ii lase sa iasa din Peru.  Din cauza asta am ajuns in Copacabana dupa 2, am pierdut rezervarea la cel mai misto hostel din oras. De nervi am luat un tur de juma de zi in Isla del Sol in loc de cel de o zi, si bine am facut.

Dar asta o lasam pentru data viitoare. Si pentru cand o sa am si net ca sa pot sa le pun online.

Next: Isla del Sol si La Paz

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu