marți, 15 noiembrie 2011

Unfriend


Acum ceva timp m-a apucat curatenia pe faisbuc. Am luat la mana sutele de contacte si am zis ca gata, fac ordine, le asez, scap de zgomot. Cand am gasit primul pretendent la sters am dat click pe lista si m-am trezit ca nu e delete, nu e remove ci „unfriend”. Un fel de dezimprietenire, imi iau jucariile si plec, nu ma mai lasa mama sa joc cu tine. Dupa un pic de gandire am zis ca e prea mult sa dau unfriend, din doua motive:

In primul rand omul nu era prieten, nici macar amic ci eram tangential din acelasi oras, acelasi liceu si aveam in comun vreo 10 oamnei. Sigur ca ne salutam pe strada si la scoala, dar NU am fost prieteni niciodata, deci n-am cu sa dau „unfriend”

In al doilea rand asta e personala. Adica daca tot e sa zic ca nu mai sunt prieten cu cineva trebuie sa insemne ceva pentru mine. Pe faisbuc am prieteni si cunostiinte. Toti au aceiasi eticheta de „prieten” , dar pentru mine sa te consider prieten chiar insemana mult si ar fi foarte grav sa ajung sa zic … de azi nu mai sunt prieten cu tine. Chiar si pe faisbuc.

Asa ca i-am impartit in liste si am adunat exact 15 oameni in lista de close friends. Cei cu zgomot au ajuns la cunostiinte, colegi, munca si alte etichete de astea. Asta mi-a permis sa fac curat in feed si sa-mi pastrez in acelasi timp ideea mea despre cuvinte.

Ieri insa am dat click. Am facut pasul asta pentru cineva care conta. Pentru cineva care merita sa folosesc „unfriend”, din orice perspectiva ai privi lucrurile. A fost greu, a fost la nervi, inca ma mai gandesc la asta. E un pas mare si nu-l iau usor, e mult mai mult decat un click. Si e infinit mai greu sa-ti faci curat in viata decat pe faisbuc, si mult mult mai trist. Cel putin pentru mine.



Si da, in era asta digitala am sters contactul si din mess, am adaugat adresele de mail in regulile de spam si am sters numarul din telefon. Dintre toate, cel mai greu a fost insa sa dau unfriend. Pentru ca dincolo de toata ciorba socio-digitala, asta am facut: am reununtat la un prieten, si stiu sigur ca o sa imi fie dor ... and I didn't fucking LIKE it!