miercuri, 9 noiembrie 2011

Leadership


Saptamana trecuta am fost intrebat cum as defini un leader. Si cum era intr-un curs in care se discuta despre management si leadership am dat o definitie aproape de manual. Azi mi-am dat seama ca trebuie sa o schimb.
Imi ajung degetele de la o mana ca sa numar oamenii cu adevarat inspirationali cu care am avut sansa sa lucrez (chiar mai putin de 5). Pentru unul dintre ei am ales in toamna sa-mi schimb jobul. Imi ajung  cele 10 degete ca sa-i numar pe oamenii cu adevarat inspirationali pe care i-am vazut sau i-am auzit.

Azi Alastair Mitchell a fost foarte aproape. A fost o singura prezentare, dar a umplut sala, si a facut asta intr-un mod relaxant, pozitiv, neagresiv. Subiectul nu a fost interesant pentru mine, insa prezentatorul mai mult decat a compensat lipsa de lipici. A stiut sa ma convinga, sa ma prinda, sa ma faca sa ma simt bine si relaxat fara a fi energetic sau expansiv. La final m-am trezit spunandu-mi in gand: mi-ar placea sa lucrez pentru omul asta.
Asta inseamna leadership. La dracu … asta inseamna o companie. Oameni care te fac sa vi cu placere la munca. Oameni care te inspira si stiu sa tina in priza cu eleganta si naturalete, fara a fi dictatori. Ei te pot face sa fi loial si pasionat mai mult decat orice salariu sau pachet de beneficii.

Asa ca asta e noua mea definitie pentru un lider: Omul pe care nu poti refuzi atunci cand iti cere sa i te alaturi ca sa schimbati lumea impreuna. Chiar si pe gratis…

Poate ca prima mea impresie a fost gresita. Poate ca omul de azi nu e asa. Stiu insa sigur ca nu a fost emotionala, si mai mult decat atat … stiu ca a fost impartasita de multi dintre cei de la how to web.