marți, 29 noiembrie 2011

Minus 7

El este vecinul meu de la 7. Un mare om, un mare caracter, plin de bunatate pentru semenii lui. Nimic nu poate sa-i egaleze alturismul, este atat de dornic de a darui incat e imposibil sa-i stea ceva in cale. Nici macar bunul simt nu ii poate sta in cale. Nimic. Doar generozitate fara limite.



Dupa spusele lui din 1986, adica de cand e blocul si cand inca era un mic mucos, el fumeaza in lift si in scara. Pentru ca poate ca asa vrea el, vecinul ce imparte totul cu noi. Degeaba ai rugaminti desarte, degeaba incepi cu va rog frumos, el nu intelege rugamintile colocatariolor de scara. El nu intelege de ce nu poate sa ne ajute sa fumam pe gratis, pe banii lui de bun samaritean. De ce am vrea sa folosim pronumele de politete cand exista bre, fraiere, smechere, sau alte apelative de mare angajament social. Adica dumneavoastra nu e suficient de cald, nu e suficient de social, nu are aceea apropiere de care el are nevoie.

Nu poate intelege cum de noi, ceilalti, nu vrem sa apreciem generozitatea sa, cum de ne permitem sa-l rugam frumos sa nu mai fumeze. Pai ce e vina lui ca ne apuca tusea in lift? El fumeaza tigari bune, ca are bani, ce pana lui. Se vede si in poza, e om de calitate, cu retorica si inteligenta … emotionala.

Acum pe bune, ce sa ii faci unui astfel de grobian? L-am rugat frumos, i-am vorbit calm incercand sa  explic ca nu e ok pentru restul ca el sa fumeze in lift. A doua oara am ridicat vocea, apoi am sunat la politia comunitara, care aproape mi-a ras in fata (pe banii mei). A treia oara i-am zis ca e nesimtit, si mi-a zis sa-l dau in judecata. Ce poti sa-i faci unui astfel de nesimtit? Sa-l bati? Sa te bazezi pe lege (asta e retorica)? Sa ii vopsesti usa in fiecare zi pana cand intelege mesajul? Sa-ti faci dreptate singur?

Da … el este vecinul meu de la 7. Adica exact numarul de ani care ii lipsesc, desi ii are trecuti in buletin.