sâmbătă, 21 noiembrie 2009

Termopane albe

Am avut patul din dreapta de la geam. Termopan aproape nou, pus cu un an in urma cand s-a operat un domn care avea firma de termopane, si a facut cadou spitalului tamplarie si geamuri noi la saloanele care dadeau in strada. Mai putin zgomot, mai multa caldura, mai bine cum s-ar zice. Era alb si durabil si chiar reusea sa stea inchis si sa tina frigul de toamna si ploaia afara.

Inauntru era mai mult scandal, pentru ca la 2 paturi de langa statea un tigan cu maxilarul rupt. Se imbatase si s-a luat la bataie cu calul de la caruta, care l-a facut knock-out. Cine naiba te pune sa te bati beat cu calul, cand poti sa faci asta cu nevasta sau cu copii. Sunt sigur ca acum desi bandajat tot a invatat lectia, pentru ca i-a tras doua dupa ceafa lu ala mic de fata cu un salon intreg. Stau si ma intreb de ce naiba l-au mai reparat doctorii ca daca mai face asta de cateva ori cred ca ma fac cal ...

Pana la urma sa facut liniste cand ingrijitoarea vine si ne zice ca o sa vina apa calda azi la 4 si putem face dus. E de bine, mai ales ca acum vecinul de langa i-a facut cadou un sapun tiganului, nu de alta dar altfel am fi inghetat de frig tot stand cu geamul deschis. Dupa ce am incercat fara succes sa adorm cu Shivaree in urechi m-am hotarat sa ma duc la baie, inainte de a ajunge la dus. E ceva mai mult decat o corvoada, e un fel de experinta in care vezi cat de mult de poti umili.

Imi iau hartia igienica si colacul de veceu. Sub brat. Baia arata ca dupa razboi, aici n-au termopane, iar igenizarea inseamna inca un strat de vopsea pe pereti. Sunt 2 grupuri sanitare, unul infundat si unul la care nu se inchide usa. Asa ca fie devi exhibitionist fie contorsionist. Pe mine m-a facut mama destul de destept sa impaturesc bucati de hartie igienica cu care sa blochez usa, numa asa ca sa fiu io mai special. Colacul e obligatoriu, pentru ca in dotare nu exista. Peria de WC nu s-a inventat inca asa ca e de dorit sa fi primul dimineata dupa ce ingrijitoarele termina de curatat, alfel ai nevoie de un stomac puternic.

Asta era un spital romanesc acum cativa ani, si nu cu prea multi in urma. Cand am plecat am lasat cadou colacul unei prietene si am facut cadou un aspirator profesional pentru curatarea salilor de operatii. In fiecare an de atunci am fost la control si am vazut lucruri schimbate usor usor in bine. Un pacient cu un magazin de materiale de constructii a donat usi noi, au venit bani de la guvern pentru renovarea salilor de operatii, in plin bum imobiliar un patron de firma de constructii si-a permis sa se imbolnaveasca si deci sa puna umarul la renovare. Acum e chiar decent, cu bai curate si corect utilate, cu birouri si camere noi si cu nelipsita placuta a unui senator PSD bolnav, care a tinut sa-i lase numele pe o donatie. Doar apa calda nu a invat drumul zilnic prin pereti pana la ultimul etaj, dar sa-i dam timp. Si directorii de la RADET sunt tot oameni ... Iar termopanele par vechi si prafuite acum.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu