marți, 19 iulie 2011

Intre Google+ si Facebook diferenta e facuta un verb

De vreo 2 saptamani Google+ e pe prima pagina oriunde ma uit. Deja s-a cantat prohodul pentru Facebook, Twitter si restul retelelor sociale, si e toti se intrec in a scrie despre cele 6 feature-uri cool care au omorat Facebook, cum a ajuns Google+ sa faca Twitter plictisitor, cele 10 lucruri care fac din Google+ cea mai tare retea de socializare.

In primele 2 saptamani de folosire 75% din flux-ul celor din cercurile mele era de trolling despre cat de bun e Google+. Vorba aia, e bun dar eu sunt deja aici, nu vreau sa mai citesc despre asta. Pentru asta am Tech Crunch si digg. Oricum pana la urma era de asteptat sa fie asa, pentru ca intodeauna early adopters sunt in general technology junkies sau trolls. Insa chiar si acum prea mult din ceea ce se posteaza e un pic prea diferit de Facebook si nu in sensul bun al cuvantului.
Imi place mult ideea de cercuri, mai bine zis de a pune „prietenii” in galeti si de a controla cui trimiti informatiile si accesul la datele tale. Venind de la Google, chiar e fun sa vezi ca cel mai mare argument al lor este cel de privacy. Pe de alta parte, sunt suficient de atent la ceea ce postez pe Facebook, deci nu imi fac mari probleme pentru asta, iar modelul de categorii de prieteni pare suficient de simplu de emulat si pentru ei (deja exista friends si friends of firends).

Intre Facebook si Google+ nu stiu ce o sa aleg, insa sigur nu o sa merg mai departe cu amandoua. Insa daca e sa zic primul lucru care mi-a venit in cap cand am folosit Google+ e ca e facut de ingineri, nu de designeri. Adaugarea la cercuri e cam prost gandita, interfata desi curata si destul de simpla are un look&feel de beta, insa ceea ce e absolut idiot e +1. Pe Facebook ai Like si cand gasesti ceva ce-ti place, ce e fun sau cool „You just like it”. In Google+ nu ai un verb, deci nu ai o actiune, este ceva impersonal, e doar un +1 din mii si atat. Vorbind cu un prieten la telefon de abia astept sa-l aud zicand ... frate geniala poza aia, mi-a placut atat de mult ca ti-am dat +1 ... Sa vezi: 345 de persoane au dat +1 pe postul tau e mult mai placut decat 345 de persoane care au zis I like this. Iar dintre toate companiile din lume Google era prima care trebuia sa inteleaga valoarea unui verb. Daca nu ma credeti pe cuvant ... just google it!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu