sâmbătă, 30 aprilie 2011

Chimu, Ceviche si fructe

Foarte pe scurt azi am fost sa vizitez Chan Chan, cel mai mare oras din chirpici precolumbian.  Situl in sine a fost intradevar impresionant, muzeul si anexele au fost cam expirate, insa oricum am aflat o gramada de lucruri noi despre care habar nu aveam. Oamenii astia chiar au fost o nuca tare de tot pentru Inca, si multe din innovatiile din agricultura pe care noi le luam de bune ca fiind ale incasilor sunt de fapt de la ei. Sa vezi cum au reusit sa faca din desert oaza bazandu-se pe cateva rauri rahitice, si cum au reusit sa construiasca un oras imens folosindu-se doar de caramizi din chirpici e o experienta foarte interesanta.




Dupa-amaiza am petrecut-o pierde vara prin Trujillo si am mancat ceviche. Asta e una dintre cele mai intresante lucruri pe care le poti manca in Peru si cel mai bine este sa mananci fie undeva pe langa piata locala, fie intr-un restaurant in care mananca localnicii. Eu am ales a doua varinata, si era asa de plin ca am stat la masa cu senora si fata ei. Ceviche asta e facut din file de peste crud, creveti, scoici, carne de crab si alge. Toate astea sunt lasate la marinat in zeama de lime cu ceapa si 3 feluri de ardei iute. Rezultatul e atat de genial ca-ti dau lacrimile (si iuteala are ceva de a face cu asta).

Si pentru ca nu puteam sa traiesc o zi intreaga doar cu asta, am baut mult suc de portocale, care aici este incredibil de ieftin (pe strada ti-l face pe loc si ti-l pune in sticla ta de un litru pentru 1 $), am mancat si o jumatate de ananas (curatat de o senora care manuia macetta de ii facea pe ninja sa planga) si doua felii mari de pepene rosu. Toate astea pentru inca 4 lei :). Si pentru ca am avut energie am vizitat o parte din casele coloniale din centru, iar apoi am luat un colectivo inapoi. Nu mai povestesc inca odata cum a fost, dar e mai ceva decat intr-un parc de distractii.

Next: Maine plec spre Chachapoyas, si ma asteapta un drum de 17 ore cu autocarul. Si inainte ca sa ziceti ca sunt zgarcit ca nu iau avionul, aeroportul e inchis de 1 an. Bummer ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu