joi, 29 noiembrie 2012

Idee de marketing: Gauri prin pereti cu reducere 50%


Daca as fi UPC sau Dolce azi as incepe sa imi fac urmatoarea reclama: Reducere 50% la dat gauri in pereti. Pentru Discovery.

Sincer acum nu cred ca a existat vreoadata in Romania o oportunitate mai buna de a lovi in liderul pietei de cablu TV si internet. Ma mir ca nu vad panouri cu Descopera UPC. We have Discovery. Sau Discovery e dolce! Sau si mai frumos ... daca tot vrei Discovery vino la noi. Primele 6 luni de HD sunt din partea casei. Va zic ca ar creste exponential vanzarile la burghie cu cap vidia.

Sa fim seriosi, precedentul cu Antena 3 NU conteaza pentru ca niciodata nu o sa poti sa-l compari pe Gadea si Badea cu Top Gear sau Bourdain. Nici macar cu Suricata suricatta, desi exista asemanari izbitoare de comportament :). Ce face RDS-RCS acum e sa se impuste in cap singura. Si e chiar cu premeditare as putea spune.

Premeditarea: Digi World si Digi Life sunt departe rau de ce ar trebui sa fie. Ca sa nu mai spun ca personal apreciez diversitatea si implict nu as vrea ca operatorul meu de cablu sa controleze chiar tot ceea ce pot eu sa vad la TV prin simplul fapt ca nu mai am posibilitatea de a alege. RDS-RCS au pregatit din timp debarcarea Discovery din grila. Cu Digi Film se pregatesc pentru HBO? E posibil ...

Glontul in cap: Discovery e premmium. Adica din ala cu bani in plus. Adica scump. Si de calitate. Singurul motiv pentru care NU am ales pachetul de baza la ei este existenta acestor canale. Nu exista alt diferentiator pentru mine, si din fericire nici pentru majoritatea celor care isi permit sa plateasca mai mult. NU vreau sa ma uit in format HD la stiri, reclame sau talkshow-uri. Vreau sa ma uit la documentare si din cand in cand la filme. Si tare am impresia ca mai sunt multi cei care cred asta.

Hai sa ne gandim un pic. Daca ai bani sa ii dai in plus pe cablu, sunt sanse mari sa fi un om "citit" si destul de activ cat sa nu stai toata ziua cu telecomanda in mana. In medie la mine TV-ul e deschis 2-3 pe zi. Insa nu stau 2-3 in fata lui. In weekend e un pic mai mult, si timpul e pierdut cu 1-2 filme. Nu e regula, dar mai des se intampla sa fie asa. Dimineata la cafea arunc un ochi scurt pe prognoza meteo. Seara daca reusesc e Moise Guran. In rest stirile merg in fundal in timp ce ma ocup de alte lucruri. 90% din timp insa, cand stau pe canapea sau inainte de a adormi sunt documentare. Nu am nici timpul si nici nervii sa ma uit la o ora jumatate de film sau sa aflu ca Basescu e de vina ca a venit iarna si ca pretul de la hartia igienica e dublu. Am reprize de 30-45 de minute in care Discovery, History, Travel sunt ale mele. La No Reservations ma uit si de 5-6 ori la aceiasi emisiune cu aceiasi placere. Si da eu sunt cel care ar da bani in plus de un decodor HD cu DVR. Nu cel care se uita la ETNO. Pe cei ca mine ii alieneaza decizia RDS-RCS. Si scuzati-mi aroganta asta sunt clienti educati, cu un AOV mare, pretentiosi si de calitate. Adica exact acei clienti care iti aduc margine mare, potential de upsell si cross sell, care pot si sunt influentiatori si pe care NU VREI sa ii pierzi.

Sunt 18.000 de oameni care au semnat petitia online pro Discovery. Pun pariu ca majoritatea sunt clienti RDS-RCS. Cred sincer ca vor fi cel putin 10.000 de clienti care vor pleca de la ei din cauza asta. Si nu doar cu TV-ul ci si cu net cu tot. Adica 15 euro/luna in medie. Deci la o estimare cel putin 2 milioane de euro pe an. In MINUS. Si tineti minte ca vorbim de oameni care au bani si nu au timp. Care vor DVR, si HD, si net mobil. Ci care probabil ar plati pentru content premmium. Adica margini mari. Inmultiti suma de mai sus cu 5 ca sa fiti mai aproape de ce insemana cost de oportunitate.

Sincer nu stiu ce este in capul celor de la RCS-RDS. Sunt sigur ca nu stiu eu tot ce e in spate, dar daca dupa 30 nu o sa mai am Discovery in grila sigur o sa am un alt provider de cablu. Si cel mai probabil, o sa schimb si provider-ul de internet daca tot e sa dau gauri prin pereti din nou.

O sa urmeze cateva luni cu mult zgomot de bormasina!