sâmbătă, 1 decembrie 2012

De ce iubesc eu Romania?


Acum un an am scris despre ziua nationala. Poate ca acid, poate ca ironic mi-am atras atat sustinatori cat si voturi de blam pentru cuvintele mele. Daca am avut dreptate sau nu e irelevant, pentru ca intodeauna vor fi mai multe puncte de vedere, mai multe tabere, partide sau pareri. Adica normalitate.

Ce s-a intamplat azi nu mai e insa normalitate. Azi e ziua tuturor romanilor, indiferent de partidul cu care simpatizeaza, etine, religie, multinationala, fuluturas de salariu sau tara in care traiesc. Azi sunt 94 de ani de la Marea Unire (majuscule intentionate) si mai mult ca oricand dam dovada de dezbinare.

Pe scurt de ce iubesc eu Romania, azi de 1 Decembrie, ziua tuturor romanilor ...

1) Prezenta regelui Mihai la parada oficiala. Regalitatea este legata puternic de ziua unirii si asa si trebuie sa fie. Poate ca singura personalitate cu adevarat educata si decenta a politicii romanesti ar fi trebuit sa fie in primul rand cu presedintele sa sarbatoreasca. Cu onoruri.

2) Educatia unui popor. In timpul imnului presedintele tarii a fost fluierat copios. Chit ca-ti place sau nu de marinar este presedintele tau si un pic de respect fata de imnul national nu ar strica. Nu suntem pe stadion ca sa fluieram dusmanul de moarte de pe teren (desi nici acolo nu e admisibil). In plus, ca sa o spunem pe aia buna, Traian-ul din strofa imnului nu vine din buletinul lui Basescu. Poate ca de aici confuzia

3) Miorita noastra cea de toate zilele. Azi, politicientii ne-au demonstrat ca NU suntem romani. Ci o adunatura de ungurenri, basisti, kakarai, plagiatori, ciobani, si mai ziceti voi ce. Mesajul e clar, ziua tuturor romanilor, unitate, un singur popor, un singur gand, o mare inima. Si o lipsa de decenta si de creier.

As fi vrut sa schimb canalul pe Discovery. Dar cum RDS l-a scos din grila am stins televizorul.

De ziua nationala, un pic de liniste ...