marți, 20 noiembrie 2012

Doua mailuri

Azi am doua povesti, si culmea nu sunt despre politica. Ci despre felul in care un email te poate face sa te simti. Hai sa o luam cu inceputul...

De dimineata am vrut sa downloadez un produs. Dau click pe link, ajung in pagina, apas download sare un lightbox cu baga mailul aici, bag mailul si primesc un mesaj cu, vezi ca linkul e pe mail. Bun, pana aici as zice ca e decent, vorba aia, vrei ceva gratis trebuie sa dai cu subsemnatul. Intru pe gmail, scot mailul din spam si caut linkul. Acum sa te tii: Am 3 linkuri diferite in mail dintre care doar unul e de download. Celelate 2 sunt de suport si catre un FAQ despre cum trebuie sa-l instalez. Primul e cel de instalare de parca pot sa instalez ceva fara sa downloadez. Linkul de la suport e deja inclus in FAQ-ul de instalare. Mindblowing. Nu mai zic ca am doua ecrane de text.

Newsflash. Sunt deja convins nu am nevoie de marketing in mailul de download. Din moment ce am vrut sa instalez produsul NU acum e momentul in care vrei sa ma convingi. Mai da-mi un mail peste 3 zile. Sau peste 5. Sau direct din produs. Experienta proasta proasta proasta.

Experienta a doua in seara asta in metrou. Citesc un articol pe TechCrunch si aflu de un studiu interesant pe care pot sa-l primesc. Click pe link ajung in pagina de sign up. Aici dau de un form simplu si cam clasic. Nume, email, cine sunt si ce fac. Dintr-un moft melancolic aleg Software Developer la ce ma caracterizeaza cel mai bine. Completez tot, dau Sign Up si primesc un mesaj frumos: "Verifica-ti emailul". Pana aici experientele nu difera prea mult. Doar 4 paragrafe scurte. Unul cu multumesc, al doilea cu linkul de download (care avea si tracking in el ca sa vada ce adresa de mail l-a dat jos) al treilea cu "come back for more soon and tell us what you think" iar ultimul era de fapt PS-ul. "P.S We're hiring. If the [...] fascinates you, we'd love to hear from you [...]". Bineinteles cu linkul de rigoare. Tot 3 linkuri insa complet alta experienta. Una extraordinara de data asta, si care ma va face sa revin.

De curiozitate am refacut testul fara sa pun Software Developer si surpriza. Mailul e diferit, focusul e pus pe alte informatii, insa la fel de concise, directe si curate. Si P.S-ul nu mai exista, el e doar pentru software developeri. Now, this is good marketing!

Stiu ca se poate spune ca nu sunt comparabile situatiile, insa eu cred altceva. Situatia e simpla, vreau sa downloadez ceva, indiferent ce si asta e experienta. Ca poate fi facuta si mai buna? Cu siguranta. Insa chiar si asa, e o diferenta de la cer la pamant in felul in care eu am perceput cele doua situatii. Si asta e singurul lucru care conteaza pentru un client.