miercuri, 29 iunie 2011

Un cadou frumos

Exista oameni a caror viata e foarte aproape de visele altora. Poate ca unele detalii difera si o viata nu poate fi niciodata un vis, insa esentele sunt aproape identice, realitatile unora sunt visele altora. Am fost si voi ramane fascinat de America de Sud, de poezia trairilor de zi cu zi si de parfumul unei lumi frumoase si simple. Pentru mine a fost suficient sa traiesc odata un apus de soare pe o plaja la Pacific, cu desertul in jurul tau si muntii in zare ca sa imi pot plasa visul in realitatea geografica. Visez la o casa langa ocean de unde sa ascult valurile si sa vad apusurile si sa scriu ce-mi trece prin cap.

Asa l-am primit cadou pe Pablo Neruda in viata mea. Nu stiam de el, insa mi-a fost aratat pentru ca viata lui a fost in prea multe puncte furata din visele mele. Si tot asa am descoperit cu uimire primele poezii de dragoste pe care le-am citit din liceu incoace. Marea surpriza a fost sa gasesc in Carturesti Douazeci de poeme de dragoste si un cantec de deznadejde publicata in Spaniola si Romana si astfel sa intru in lumea asta.

Si dupa ce citesc poeziile sale intelg si mai bine de ce societatea din America de Sud se ghideaza nu dupa Liberté, égalité, fraternité ci mai curand dupa o alta treime: Paz, justicia y Amor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu