miercuri, 1 decembrie 2010

Supravietuirea speciei

- Auzi mah, astia sunt idioti cu inchiderea spice shopurilor. Pana mea unde e libertatea de a decide ce fumez! E o ingradire ordinara si jegoasa pentru cativa mucosi!
- Lasa mah ca nu e chiar asa, trebuie sa protejam copii, ca nu e normal sa aiba spice shop langa scoala!
- Haide bah ma lasi! Da tac'su ce pana mea pazeste. Sa-l invete sa se fereasca!
- Mah, esti idiot. Tu nu auzi ca au murit deja cativa din cauza asta?
- Frate, asa le trebuie, daca sunt prosti. Io daca n-am minte si ma apuc de fumat ca-mi place asta e ... da sa fiu atat de prost incat sa nu citesc o eticheta n-am scuze bah!

Mi s-a parut foarte interesant discutia asta dintre doi adolescenti, care dincolo de freza electrocutata, hainele de gay si atitudinea de jmecher exprimata prin interjectii chiar pareau sa aiba un IQ rezonabil. Chiar mi-a adus aminte un pic de Darwin atat din cauza asemanarii izbiotare dintre cei doi si o anumita specie de cimpanzeu cat si din asemanarea situatiei descrisa cu legea selectiei naturale.

Ca ne place sau nu natura are grija de zestrea noastra genetica si supravietuiesc cei mai puternici. Ori, in ziua de azi capacitatea intelectuala este mult mai legata de supravietuire decat a fost vreodata. Adica, oricat de morbid ar suna asta: daca esti destul de prost sa ajungi la spital sau la cimitir ca ai fumat nu stiu ce ciuperca poate ca nu meriti sa supravietuiesti.

Sincer acum, daca ratiunea este incapabila sa invinga dorinta de teribilism, daca dorinta de a trai nu este in stare sa-ti pondereze viciile, daca capacitatea de a gandi nu este suficienta pentru a te intreba ce pot pati daca faci asta, atunci ar fi bine ca zestrea ta genetica sa ramana doar a ta. Nu de alta, dar de ce sa fi atat de egoist incat sa-i faci cadou copilului tau niste gene pe care nici macar pentru tine nu s-au dovedit suficiente pentru a supravietui?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu