miercuri, 22 decembrie 2010

La spartul targului se trezeste frumoasa adormita de la ING

Pana la urma am primit 2 mailuri de ING. Primul a fost ca nu se poate. Al doilea a fost un pic mai bun. Ambele insa le pot considera o gluma proasta comparative cu alte oferte de pe piata. La ultimul am plusat si am zis ca nu mai vreau nici pensie privata de la ei. Partea interesanta acum vine: acum cateva luni am tot discutat cu un consultant de pensii si investitii, am un profil financiat facut la ei si cineva care vrea sa-si ia un bonus a citit mailul de la mine. Blink, blink, blink a facut beculetul.

A urmat un telefon venit prea tarziu (conturile mele sunt deja mutate). O domnisoara (scuzat sa-mi fie daca nu e asa, dar dupa voce nu parea o hoarca) a incercat sa ma convinga ca oferta lor e cea mai buna pe care mi-o pot face acum. Adica e la fel de buna ca si cea pentru un client nou. Gresit! Eu NU vreau sa fiu tratat ca un client nou, ci ca unul care a cotizat comisioane cativa ani. Monser, dupa stinta mea (si ASEu’ nu a excelat cu calitatea cursurilor de economie) exista un cost de achizite pentru clienti, un cost de retentie si cel mai important un lifetime value. Valoarea mea adica… Aparent nu prea au habar de asta si INGu’ nu reuseste sa inteleaga ca eu vreau sa fiu tratat ma bine decat un client nou, adica in termeni matematici mai mare sau egal. Egal a fost acum 1 an, de atunci pretentiile mele au crescut. La fel si lifetime value.

As vrea sa zic ca apreciez efortul lor dar as minti. Cu mine au gresit, si cel mai probabil ca fac asta cu multi altii. Am invatat cu cucuie in cap ca intodeauna trebuie sa tratezi un client nemultumit intr-un mod personal. Nu ii raspunzi cu mailuri standard. Il suni si clarifici problema. Dezamorsezi situatia, nu torni gaz pe foc. Daca nu ii poti oferi nimic la monentul respectiv il duci cu zaharelul. Eu nu nu cred ca exista nu pot, ci doar nu pot EU. Vorba unui prieten, tot ce trebuie sa faca ING-ul ca sa ai home bank gratis e un nenorocit de select in baza de date :).

Sunt sigur ca nu sunt cel mai important client ING. La fel cum sunt sigur ca nu sunt nici cel mai putin important. Insa deja am mai convins 2 oameni sa-si schimbe banca. Iar povestea mea, impreuna cu modul celor de la ING de a „trata” situatiile de acest gen lucreaza in defavoarea lor. La sfarsit vocea draguta din telefon mi-a zis ca spera sa ma intorc la ING si atunci sigur o sa fiu tratat ca un client nou. Am stat sa ma gandesc daca nu cumva m-a injurat de fapt.

Si ca sa incerc sa fiu cat de cat obiectiv, ING ramane una din bancile bune din Romania. Este cu cateva clase peste BCR, BRD si Raiffeisen. Dar mai au de lucru, si s-au culcat pe o ureche ca sunt creme de la creme. Iar cand o sa se trezeasca s-ar putea sa se uite in ceafa altora. Si ca sa intelegeti de ce, va zic scurta poveste a unui amic: Cei de la BCR i-au marit dobanda la un depozit pentru ca a zis ca scoate banii de la ei si isi inchide contul. Dobanda la cei de langa era cu 0.5% mai mare. A obtinut in plus 0.5%. Asa ceva era de neimaginat acum 2 ani la BCR pentru orice suma mai mica de 10.000 euro. Pentru ING inca este …

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu