vineri, 12 februarie 2010

San Francisco si Faisbuc

La coltul strazii, langa intrarea din boutique hotelul in care imi petrec putinele ore de respiro e in fiecare seara un alt cersetor. Nu sunt agresivi, pur si simplu iti cer bani, sau tigari, sau mancare, orice, chiar si sticla de plastic de apa pe care o pot vinde apoi cu 10 centi. Si mult prea des te apeleaza cu helo my friend ...

Soferii de taxi, chelnerii, vanzatorii, toti au atitudinea aceea rece politicoasa, te intreba de sanantata, cu nelipsitul how are you rostit sec, fara infexliuni, pasiuni dorinte sau macar vreo urma de sentiment. Nici macar un sentiment negativ. Si mult prea des, mai ales daca e vorba de soferii de taxi urmeaza si un invariabil friend ...

Am cont pe Faisbuc. E cam degeaba, il am de mult de tot si pana de curand nu l-am folosit niciodata, insa un prieten mi-a zis ca sunt bulangiu ca nu vreau sa-i dau add in lista mea de prieteni. Si am dat, si uite ca asa, de la unul am ajuns la zeci si ma indrept vertiginos spre prima suta. Si la mai mare. Si uita asa in minunata vale a viselor, in Palo Alto, niste baieti au creat Facebook in care totata lume e prietena cu toata lumea, in care ai gradini virtuale, mafia wars, poti trimite zambete, poti fi cine vrei tu si vorbi cu oricine. Cum ar veni, hola amigo ca sa fim bilingvi ...

Prietenii pot sa-i numar pe degete. Inca ma mai gandesc daca am nevoie de doua maini pentru asta si sunt un pic in dubiu. Daca imi iau lista de prieteni de pe faisbuc si la 2 noaptea pun mana pe telefon sa zic ca am nevoie sa vorbesc cu cineva cea mai mare parte din cei aproape 100 de friendsi or sa dispara in ceata mai ceva ca potarnichile. Uite cum un site de socializare a reusit sa puna o eticheta americana peste un cuvant si sa-i schimbe definitia si rezonanta in miloane de oameni.

In plus pana cand nu o sa am o extensie pe USB prin care sa beau bere si o strada cu terase si baruri Faisbuc ramane un loc de dat in taste, ce-i drept intr-un mod social, ca iti pui profilul, viata, pozele si gandurile pe un zid sa le vada toti prietenii din lume ca sa nu te uite. Hai noroc mai friendule ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu