luni, 27 august 2012

Furia


Ce gasesc cel mai greu de facut este sa imi ascund uneori furia. Vorbesc de nervi, de sentatia din spatele capului care iti ridica parul si iti face piele de gaina in timp de adrenalina ti se opreste in gat pulsand prin toate venele pana cand simti ca ai foc in tine si ca te mistui daca nu scoti afara.

Niciodata nu am stiut cum sa duc asta, cum sa o ingrop in mine si sa nu o las sa iasa afara. Cel mai rau e cand nu poti face asta cu cei de langa tine, cu cei care iti sunt intodeauna aproape atat carja cat si sac de varsat amarul. E ceva mai usor cu restul, la munca sau pe strada, unde totul e ca o furtuna de vara care vine si trece aproape imediat ce adrenalina din tine s-a calmat.

Am trecut pana acum prin toate incercarile de a face asta. Am injurat in gand sperand ca o sa mai usurez presiunea, am numarat de sute ori pana la 10, am incercat sa ma uit la cel din fata mea si sa ma gandesc la lucruri bune si frumoase. De zeci, sute, mii de ori. Uneori a mers, rareori a fost repetabil. Mai imi ramanea sa ma duc in Tibet sau India si sa ma apuc de meditatie, dar chiar nu sunt genul.  Am incercat pana si sa zambesc tamp si lung. Prea rar si mult prea de suprafata

Mai nou am invatat sa o potolesc. Am citit intr-o carte care are de a face cu mintea mai mult decat cu sufletul , cum ne functioneaza creierul si cum poti incerca sa-ti controlezi emotiile. Cele intense, aproape devastatoare ca furia le poti ascunde si linistii incercand sa le inlocuiesi cu emotii la fel de puternice dar mai linistite. Trebuie insa sa fie insa emotiile tale, fibra din sufletul tau ca sa le poti duce.

Asa ca daca ma vedeti trist sau dezamagit uneori e mai bine. Pentru ca nu sunt deloc o persoana placuta cand sunt nervos, si nici prea constructiva. Ce am castigat insa e puterea de a-l asculta pe celalat chiar daca ma intoarce cu cusaturile pe dos. Reusesc sa nu mai fiu atat de des arici si sa lovesc mai putin prin ironi si sageti. Reusesc sa ma adun si sa fac lucruri decente, daca nu chiar bune, sa fiu diplomat si uneori chiar galant.

Si nu va speriati ca de acum sunt zen, am zis ca reusesc mai des, nu intodeauna … ca doar n-am fost in Tibet.