marți, 31 martie 2009

Poveste din dulap

Ma strang pantofii. Sunt foarte incantat de ei, sunt maro si de piele, arata super bine si nu sunt deloc comuni. I-am cumparat in weekend si azi i-am purtat prima oara. Asta e … ma strang ca doar sunt in perioada de proba. O sa-i mai incalt de vreo 3-4 ori, or sa inceapa sa ma stranga la jumatatea drumului de la metrou, exact cand am crezut ca s-au lasat. O sa am si bataturi care or sa treaca greu ca n-am ce-i face . Cel mai rau este ca te strang pe neasteptate, cand crezi ca gata s-au lasat si e bine, dar pana la urma zic ca o sa fim prieteni eu si pantofii mei cei noi, si sper ca o sa ii iau cu mine in vacanta multi ani de acum incolo.

Asa se intampla cu perioadele de proba. Acum tu esti pantoful si pentru ei esti nou si bun. Ciudat e ca te-au mai incercat si altii, chiar te-au tinut vreme lunga si prin ploaie si la bine. Uneori au avut grija te tine, alteori te-au lasat prafuit si s-au uitat prin vitrine crezandu-te demodat. Erai comod, dar erai vechi, ponosit si erai al lor. Doar nu o sa pleci de nebun din dulap unde e cald si bine. Si totusi moda se schimba si altcineva te vede in dulap si vede ca exista valoare in tine. Da esti uzat, insa ai trecut prin ploaie si vant si stii sa te feresti si sa mentii sosetele uscate. Mai mult, sunt sanse mici sa-i faci bataturi, pentru ca ai invatat cum sa mergi fara sa strangi. Oricum insa nu e convins, vrea sa fie sigur, asa ca te tine de proba, sa-i castigi increderea pentru ca azi nimeni nu mai crede in reclame si etichete.

Sunt multi pantofi buni din dulapul de unde am plecat. Sunt oameni care stiu sa-i respecte si sa-i incalte cu grija, insa sunt multi care tot incearca sa puna sandalele atunci cand este nevoie de bocanci. Sunt mai comozi, mai siguri, sunt exact ceea ce trebuie. Si refuza sa vada evidentul, la munte nu mergi in sandale ... pentru ca poti sa-ti rupi piciorul. Unde mai pui ca bocancii poate se vor supara daca raman murdari de noroi uitati intr-un colt. Si astia sunt bocanci de caracter, cu vibram, nu merge sa-i dai cu peria un pic pe talpa si sa le zici lasa ca o sa dam si prafu jos de pe voi mai incolo. Bocancii sunt pentru munte, nu pentru mare, sau padure sau pentru pescuit. Ei stiu ce vor, stiu unde e locul lor.

Dar ei tot risca si poate ca o sa castige sau sa piarda ... deh ce stiu eu, sunt doar un pantof care s-a dus la mall!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu