marți, 16 aprilie 2013

Eterna si fascinanta [...]


Dis de dimineata, un magazin mic de cartier cu materiale de constructii. Eu ratacit la coada pentru doua tuburi de silicon alb. In fata mea un mester impreuna cu proprietarul care il tocmise sa ii repare ceva prin casa. Cred ca sunt putini cei care nu l-au intalnit inca pe Dorel, mesterul, intruchiparea intelepciunii si a artei constructiilor, acest adevarat urmas al lui Manole plin de inteligenta, de arta de a intinde Atlas-ul pe pereti. El este maestrul zidar, zugrav, instalator, parchetar, electrician, dulgher, toate in una si unul pentru toate. Cu spatele drept, cu pieptul in fata ii explica de sus proprietarului cum el stie de toate, cum e mai mult decat perfect, raspunsul la toate rugiile insignifiantului client. 10 minute mai tarziu a cumparat printre multe altele, o dalta de zidarie si un ciocan de dulgher. Pentru ca nu-i asa, cu ciocanul ala poti sa scoti si cuie :)... pana si eu care mai daram un perete sau mai dau jos o fainta odata la 5 ani imi iubesc mai mult degetele decat acest Dorel. Sincer nu stiam daca rad sau imi para rau de proprietar.

Un pic inainte de ora 9 ajung si la un Petrom din ala mic de cartier, cu 4 pompe si o singura casa. 3 oameni in fata, 20 de minute de asteptare. Guvernul nostru mirobolant a schimbat legea ca sa stopeze evaziunea cu bonuri de combustibil. Aparent toti cei trei din fata mea aveau masini de firma, iar schimbarea i-a luat prin suprindere pe cei de la Petrom, asa ca stau si dau facturi. Primul de la coada arata a agent de vanzari. Al doilea are si card. A treia doamna are copilul in masina. Un singur lucru e neschimbat insa ... intrebarea casierei: Si ce numar trecem?. Nici unul din cei trei nu si-a dat numarul masinii de la pompa. Cu alte cuvinte casiera isi ajuta clientii sa faca evaziune, statul sta cu buza umflata, iar eu astept de 5 ori mai mult la coada decat in mod normal. Am inteles insa de la casiera ca lucrurile or sa fie mai ok, in sensul ca cei de la Petrom si OMV vor implementa si ei softul "ala pe care il au deja aia la MOL". Sincer nu stiu cand naiba mai au ungurii timp sa ne fure Ardealul ca mi se par prea ocupati sa-si faca treaba cum trebuie ...

Dupa mine e un popa. Si el cere factura ... asa ca hai cu catedrala aia odata, ca poate se roaga Ponta la Dumnezeu mai cu talent si combate evaziunea ... altfel nu-mi explic cum de biserica ia bani de la buget dar nu plateste taxe. Vorba aia, noi sa fim sanatosi ca sigur nu ne plictisim pe aici!