miercuri, 15 decembrie 2010

Punguta cu 12 euro de la ING

Pana mai deunazi eram client aIeNGi. Poetic, sublim vers. Acum serios, de 2 ani si un pic imi duc si-mi scot banii prin prima banca din Romania care a stiut cum sa se poarte cu clientii. Doua sunt lucrurile importante: a fost prima si timpul verbului. Mi-a placut mult la ei ca sunt low touch, au un sistem de e-banking bunicel si nu trebuie sa vad mutre acre la ghiseu pentru orice operatiune. In doi ani am ajutat si la salvarea planetei, singura data cand am folosit harti a fost la depunerea unor euro in cont (deh, asta nu se poate face prin automat).

De fiecare data cand am avut o problema au fost rezonabili de prompti, corecti si si-au platit greselile repede. Uitandu-ma in retrospectiva nu a fost nimic WOW, insa pentru tara asta era mare lucru sa nu-ti jupoi clientul, sa nu-l tratezi cu fundu' odata ce i-ai luat banii. Probleme au mai fost insa de fiecare data au fost rezolvate. Nici prin vis nu mi-a trecut sa imi doresc lipsa problemelor. Si daca stacheta este jos in cazul asta e pentru ca nu aveai de unde sa alegi.

Acum 1 an ING a avut o promotie. Home Bank gratis, web card gratis, 2 tranzactii gratis pe luna intre contul curent si webcard. Super am zis, si i-am sunat. Raspunsul a fost incredibil... sunteti client vechi si nu puteti beneficia de promotia asta. Adica chiar nu puteam, ca deja plateam Home Bank-ul si era IMPOSIBIL sa mi-l dea gratuit. Vorbim aici de 1 euro pe luna, 12 euro pe an, o suma enorma pentru ING.

Nu stiu care este costul de atragere al unui client nou pentru ei, insa cam toata literatura de specialitate spune ca e intre 5 si 10 ori mai mare decat cel de retentie. Unde mai pui ca nu eram un client nemultumit la momentul respectiv si ca balanta contului meu la momentul respectiv in plina criza nu era de ici de colo. Insa e clar ERA DE NECONCEPUT sa-mi faca o reducere de 12 euro in urmatorul an. Le dadea balanta peste cap, scadea profitul, se duceau naibii actiunile, ce sa mai, pica banca cu totul. Si nu ceream nimic mai mult decat sa fiu tratat la fel ca un client nou. Nimic in plus.

A trecut anul insa n-am uitat. Si azi le-am intors obrazul in cel mai firesc mod cu putinta. Mi-am mutat finantele la CitiBank pentru ca aveau o oferta foarte buna. Inainte de asta i-am sunat pe cei de la ING si i-am mai intrebat odata daca imi dau Home Bank-ul gratis. Raspunsul implacabil a fost ca NU SE POATE sa ofere ceva ce nu este in pachetul standard. Am sunat la Citi si azi a venit un reprezentat la mine si am incheiat contractele la o ceasca de Starbucks. Nu la banca, nu la ghiseu, n-am pierdut 1 ora in trafic. 12 euro. Nici un cent in plus sau in minus. Am zis ca le-am intors obrazul celor de la ING mai devreme? Am gresit ... voriam sa zic ca le-am batut obrazul. Ceea ce le-am intors a fost spatele!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu